Sunday, February 13, 2011

kena kayuh laju sikit

yess, aku yang pilih benda ni,mana boleh lari dah. sekali buat mesti sampai habis, tiba-tiba aku rasa aku dah buat benda yang xpatut.

Aku pergi ke kursus anjuran tempat aku belajar ni:

Kursus memang okay,sebagai mana kursus-kursus lain,cuma pada waktu yang sama aku juga telah dituliskan name untuk pergi ke kursus di langkawi. Aku terpaksa tolak kursus ke langkawi dan letak pulak nama kawan. First yang xpatut ialah aku pergi kursus tu sampai aku xpergi kelas,memang xpatut dan sekarang,kelas yang aku tak pergi tu buat aku pening kepala nak buat tugasan dia,dah tak pergi kelas.Secondly, akibat dari kursus yang aku pergi tu,berduyun-duyun soalan aku dapat,semua berkenaan apa keputusan aku setelah datang kursus tu dan apa tindakan aku yang akan datang. kedua: disebabkan kursus yang dilangkawi aku tolak, maka orang yang mewakilkan aku untuk kursus ke langkawi telah datang jumpa dan bertanyakan jugak soal kursus yang lagi satu aku pergi.

Ye kursus ni dikatakan penting sebenarnya untuk menentukan sesuatu ditempat aku ni, hari demi hari datang dan bertanyakan aku soalan yang sama, tapi aku masih dengan jawapan untuk menunggu keputusan dari kursus itu. Ya, aku faham niat sahabat aku ni baik, sebab aku pernah disitu satu ketika. sekarang soalnya bukan lah seteruk seperti dakyah-dakyah yang di sumbatkan pada aku dan kursus itu pun tidak sebenarnya berjaya membentuk fikiran aku dan pegangan aku. Aku tawarkan kerjasama dengan sahabat aku ni, yang aku akan turut cuba membantu ideologinya jika keputusan adalah seperti yang tertulis.

Betul, kita sepatutnya tahu keputusan yang kita dah buat dan akibat kepada keputusan tu. tidak aku tak menyesal, walaupun aku tahu sukarnya nak laksanakan. tapi aku akan usaha dan berserah, kalau betul aku boleh tolong dengan cara itu Allah pasti akan membuka jalan.Semuanya adalah kerana Allah yang Esa

No comments:

Post a Comment